Gaming marketing: trend lat 2020 i 2021

Rok 2020 oraz 2021 to duża popularność gaming marketingu. Nowe trendy pokazują, że warto zawalczyć o rynek wirtualnych rozrywek nawet jeśli nie sprzedajemy produktów związanych z tą dziedziną rozrywki.

Pandemia wymusiła przejście wszystkich na zdalną pracę. Staliśmy się niemalże więźniami własnego domu, co przełożyło się na popularność gier komputerowych oraz konsol.

Sprzedaż gier już w 2020 roku osiągnęła nowe szczyty, a firmy developerskie zakończyły rok z wielkimi zyskami. Jak dotrzeć do osób zamkniętych w domu? Czemu nie przez lokowanie produktów w grach komputerowych.

Gaming marketing silniejszy niż kiedykolwiek

Wydaje się, iż połączenie świata wirtualnych gier oraz reklamy pozostanie z nami już na stałe. Ten nowy i wciąż niedoceniany przez wielu aspekt reklamy nabiera rozpędu. W latach pandemii 2020-2021 to właśnie wizualny przekaz on-line stał się nowym standardem.

Równocześnie coraz więcej marek decyduje się inwestować w reklamę i branding w grach. Czy to PC czy to konsola, możemy zauważyć coraz silniejszą chęć pokazania swojego produktu. Nic więc dziwnego, że już wkrótce bilbordy, ze świata rzeczywistego przeniosą się do świata gier.

Wyobraź sobie, że właśnie grasz w ulubioną grę wyścigów samochodowych a wzdłuż trasy nagle widzisz wielką reklamę marki Coca Cola czy Pepsi. Tego typu widok to nie przyszłość, tego typu reklamy pojawiają się w grach od lat. Teraz ten trend tylko nabiera na sile a przekaz reklamowy w wirtualnych rozgrywkach staje się czymś naturalnym.